La Vicepresidenta i portaveu del Consell, Mònica Oltra, ha instat a “revisar la verticalitat” del sistema de finançament perquè “l’Estat cobreix el 25% de les necessitats dels ciutadans i ciutadanes i té més del 60 % del finançament” mentres que les comunitats “cobrim el 75%, però no tenim el 75%” dels recursos.

Mònica Oltra ha demanat que l’acord unànime de Les Corts que reclama una major aportació de fons tinga el seu “reconeixement” per part del Govern estatal, perquè representa ” la veu de tot un poble que està reclamant un nou sistema de finançament per poder garantir els seus drets i serveis públics “.

Ha subratllat en aquest sentit, que la demanda que realitza la societat valenciana hauria de tindre la seua traducció en un increment de les inversions “i en la reforma de l’Estatut d’Autonomia, actualment en tramitació al Congrés dels Diputats, que sembla que el PP ha tornat a ajornar “.

“No volem ser més que ningú, però ens hem plantat ja i ens neguem a ser menys que ningú”, ha subratllat Oltra, que confia que l’Executiu central i el seu president, Mariano Rajoy, siguen “sensibles” a una reivindicació, no ja d’un Govern, sinó “de tot un poble que vol agafar el destí a les seues mans i que vol ser escoltat”.

No es tracta que “això, al final, siga una batalla campal” entre autonomies -ha remarcat-, sinó que s’hauria de “revisar” el sistema i el repartiment de fons perquè “el Govern no pot quedar-se amb tot el finançament “quan els serveis bàsics els cobreixen principalment les comunitats autònomes.

No es busca “equiparar a la baixa”

Oltra ha precisat que “totes les comunitats tenen dret a tindre el finançament just i suficient per cobrir la garantia dels drets fonamentals”, de manera que el Consell no busca que ningú empitjore, sinó que “tots puguem anar millorant”. Tampoc es tracta de “equiparar a la baixa”, perquè “no volem que ningú passe el que estem passant nosaltres”, ha afegit.

“No hi pot haver una disparitat tan gran entre comunitats autònomes”, ha manifestat Oltra, qui ha afegit que “si tinguerem el finançament d’Euskadi tindríem 10.000 milions més d’euros”, de manera que “li donaríem una alegria al senyor Montoro perquè segur que compliríem el dèficit “.

Oltra també ha subratllat que el Consell buscarà l’adhesió del major nombre d’entitats civils i organitzacions sindicals al manifest per un millor finançament. “És un manifest de suma amb el qual hem de representar a cinc milions de persones, i com més gent es sume, millor”, ha dit.