Este dimarts, la Sectorial de Sanitat de Compromís va realitzar una reunió amb el representants de l’Associació Dret a Morir Dignament (DMD), Javier Velasco, Carmen Alberich i Carlos Martorell, per a tractar el tema de la mort digna, una qüestió de recient actualitat que es necessari  plantejar i debatre de cara a les properes Eleccions Generals.

Els representants de DMD van parlar de la situación actual respecte a la legislació existent, que prohibeix l’eutanàsia activa i el suïcidi assistit al nostre país, i van concloure en la necessitat de crear una Llei de Mort Digna a nivell estal que ens equipare als països més avançats en aquesta materia, com seria el cas d’ Holanda, Suïssa o Bèlgica.

També van reclamar una llei autonómica que regule de forma pràctica i efectiva el accés de qualsevol ciutadà a tindre una mort digna, un dret que ja està reflectit d’una forma bàsica i molt genérica a la Llei Autonòmica del Malalt de 2002.

DMD és una associació sense ànim de lucre, que promou el dret de tota persona a disposar amb llibertat del seu cos i de la seua vida, i a triar lliure i legalment el moment i els mitjans per finalitzar-la. Defensa, a més, de manera especial, el drets dels malalts terminals i irreversibles a morir sense sofriments, si aquest és el seu desig exprés.