El Síndic de Compromís, Fran Ferri, forma part, amb altres diputades del grup parlamentari com Marian Campello, de la delegació valenciana que hui es desplaça a Madrid a participar en la Iª Marxa Estatal contra les violències masclistes, que encapçala la Vicepresidenta de la Generalitat, Mónica Oltra.

Per a Ferri “la mobilització de hui ha de convertir-se en una jornada històrica. Des de Compromís creiem que estem en un punt d’inflexió de la nostra societat. Cal que les dones i els homes del nostre país ens comprometem per a lluitar dia a dia per a guanyar la igualtat real. Eixa igualtat imprescindible per a ser un poble digne”.

Cada nova víctima per violència masclista és un fracàs de tota la societat. Perquè ens correspon a tots i totes aconseguir una societat més igualitària i justa, sense sostres de vidre ni pisos de fang per a la meitat de la població. Per això hui estem a Madrid per a dir ‘Prou!’. Prou de desigualtat entre homes i dones. Prou de discriminació. Prou de violència i agressions. Prou d’indiferència d’alguns poders públics”.

Segons Ferri “les administracions han de jugar un paper clau per eliminar este tipus de violència i per això les retallades en polítiques d’igualtat han d’acabar en tot l’estat. En el País Valencià ja hem iniciat eixe camí amb un Govern del Botànic que està potenciant com mai les mesures de foment de la igualtat i la lluita contra la violència masclista”.