El diputat de Compromís en Les Corts i regidor de l’Ajuntament de Llíria, Paco García Latorre, ha afirmat que “cal reforçar la tasca i apostar per les Mancomunitats de municipis i els Consorcis de serveis públics, amb l’objectiu d’apropar i generar una administració local més dinàmica, pròxima i eficaç”.

Segons García, “encetar aquest camí és fonamental davant les amenaces de la formació que lidera Albert Rivera (Ciudadanos) sobre la pretensió d’eliminar els municipis de menys de 5.000 habitants de tot l’Estat, amb un pla de fusió i supressió d’ajuntaments que no superen esta xifra. Proposta que ja fou inclosa en un dels primers esborranys de reforma local del PP, fa tres anys, i que es va eliminar finalment”.

“Aquest tipus de propostes no resolen en absolut els assumptes importants per als municipis, com la situació del seu finançament”, ha advertit García Latorre qui també ha instat Ciudadanos a “explicar com aplicaria aquesta mesura al País Valencià i quins municipis es veurien afectats. Ja que la gran majoria dels municipis dels nostre territori no superen esta xifra d’habitants”.

“En les últimes eleccions autonòmiques, la Federació Espanyola d’Entitats Menors ja va demanar a totes les forces polítiques i a la ciutadania que es posicionaren contra esta mesura, irracional i fora de tota la realitat territorial que tenim al País Valencià i a l’Estat Espanyol”, ha apuntat el diputat i regidor de Llíria.

“Una vertadera descentralització de l’administració passa per construir i articular una administració més pròxima a l’usuari i a la ciutadania que ha de rebre el servei, emprant fórmules associatives que cal desenvolupar amb més profunditat en la Llei de Bases de Règim Local”, ha conclòs Paco García Latorre.