La diputada de Compromís en Les Corts Valencianes i alcaldessa de Carlet, Mª Josep Ortega, ha presentat una Proposició No de Llei instant al Consell a prendre urgentment totes les mesures al seu abast per a impedir que, durant els mesos d’hivern, es puga deixar sense subministrament elèctric i de gas a les persones o famílies que estan en situació de vulnerabilitat.

Ortega ha explicat que “el Govern del Botànic ha agafat com a una de les seues prioritats la lluita contra la pobresa energètica, i treballa per garantir la calefacció en hivern als més vulnerables. En aquest sentit, una manera de garantir-la és vincular el tall del subministrament a un informe previ dels serveis socials de l’Administració local o autonòmica. És a dir, que les companyies no puguen tallar la llum o el gas sense disposar preceptivament de l’informe citat”.

A més a més, “també proposem que el Consell introduisca al Pla de Xoc contra la pobresa energètica un informe mensual, de les companyies, sobre els talls en el subministrament d’electricitat i gas al territori valencià durant els mesos de hivern. Informe que haurà de ser valorat pels serveis socials dels ajuntaments”.

“L’arribada de l’hivern, -ha indicat la diputada de Compromís- agreuja de manera molt important la situació de moltes famílies pel que fa al consum elèctric i de gas, i a la capacitat per poder calfar les seus cases. De fet, en els últims anys el preu de la factura elèctrica ha augmentat quasi en un 80%. Si tenim en compte la pèrdua de poder adquisitiu que s’ha produït des de l’arribada de la crisi, podem concloure que la pobresa energètica pot arribar fins a un 15% de les llars”.

“Sembla evident, per tant, que alguna cosa no s’ha estat fent bé a la nostra societat i cal que des de les institucions, com ara està fent el Govern del Botànic, es posen solucions per a garantir a les famílies una quantitat mínima de serveis que cobrisquen les seues necessitats més bàsiques, com el fet de mantenir l’habitatge en unes condicions de climatització adequades per a la salut”, ha conclòs MªJosep Ortega.