El diputat de Compromís en les Corts, Jordi Juan, s’ha reunit aquesta setmana amb representants valencians de la Federació de Joves Investigadors per tal de conèixer la situació d’aquestos professionals al nostre territori.

Segons Juan, “des del grup parlamentari de Compromís volem donar suport als joves investigadors i impulsar mesures que acaben amb la seua precarietat laboral i que estimulen el seu treball d’investigació. Aconseguir una situació més digna, sense precarietat, i amb bona qualitat investigadora és garantia de tindre quotes de benestar en la nostra societat”.

“Estem segurs que l’actual govern sorgit de l’Acord del Botànic, que entre els seus eixos bàsics té el desplegament d’un nou model productiu com a eina de generació de benestar a llarg termini, compta amb la fonamental aportació del capital humà que representen els joves investigadors”.

“En aquest sentit, des del grup parlamentari anem a traslladar al Consell les mesures plantejades pels investigadors per acabar amb la precarietat en el sector i que, entre d’altres, són l’establiment d’un calendari de convocatòries públiques que doten de continuïtat les ajudes a la investigació, la potenciació de contractes postdoctorals i arribar a l’horitzó d’inversió del 3% en recerca, desenvolupament i innovació. A més a més, és molt important establir un nexe amb la Conselleria d’Economia per a potenciar la transferència tecnològica entre la Universitat i l’empresa”.

“D’altra banda, és necessari i urgent que l’Estat espanyol dissenye una carrera professional investigadora, com a opció de futur per als joves investigadors. Un objectiu que el Consell ha d’exigir-li al govern central”, ha conclòs Jordi Juan.