La diputada de Compromís a les Corts, Mª Josep Ortega, ha demanat la creació d’una Mesa per la Igualtat Retributiva “que treballe en l’aplicació de mesures concretes per tal de garantir el compliment de la llei 9/2003, de 2 d’abril, i la plena igualtat salarial entre dones i homes en les empreses valencianes”.

Segons Ortega, “des de Compromís volem que 2016 siga l’any de la igualtat en els sous, acabant amb la discriminació que suposa l’escletxa salarial que encara existeix entre dones i homes a la nostra societat. Cal insistir que entre els objectius que s’ha marcat el Govern del Botànic per a enguany es troba el foment de la igualtat en sentit ampli i, més concretament, en l’àmbit dels salaris per a aconseguir una societat més justa i inclusiva”.

La Mesa considerem que ha d’estar formada per representants de la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives, sindicats, patronal i els grups parlamentaris. Entre les mesures a abordar es troben el foment de la inspecció; dels contractes públics amb empreses que no discriminen per gènere ni per qualsevol altre motiu; la implantació d’un sistema retributiu en funció de la valoració dels llocs de treball i dels resultats”.

També inclou plans de formació a les dones per accedir a llocs directius ara masculinitzats o la creació d’un segell distintiu a les empreses que assolisquen els objectius d’igualtat retributiva, entre d’altres.

Així mateix, Ortega ha explicat que “l’escletxa salarial existent continua sent absolutament escandalosa, tot i que les dones obtenen, de mitjana, millors resultats acadèmics a l’escola i la universitat. A més, l’impacte d’aquesta discriminació sobre elles marca el seu futur a llarg termini, d’una manera determinant, ja que el fet d’obtindre menys ingressos al llarg de la seua vida els condueix a pensions més baixes i a un major risc de pobresa en la tercera edat”.

D’altra banda, la diputada de Compromís ha recordat que “la crisi ha augmentat l’escletxa salarial entre dones i homes al territori valencià, tal i com ho revela l’última enquesta anual d’Estructura Salarial de l’INE on es recull que les dones estan cobrant una mitjana de 17.918,36 euros mentre que els homes cobren una mitjana de 23.651 euros. Una diferència més que evident que obliga les dones valencianes a treballar 82 dies més, per poder obtindre el mateix salari que els homes”.

Per açò, hem de treballar per a revertir l’actual situació d’absència de polítiques d’igualtat i faltade vigilància del compliment de la llei que prohibeix aquest tipus de discriminació salarial, amb la finalitat d’ aconseguir que este any siga més just socialment. Un objectiu que també és prioritari al sí del Govern del Botànic”, ha conclòs la diputada Mª Josep Ortega.