La vicepresidenta del Consell, Mónica Oltra, ha afirmat aquesta divendres que el Govern “està treballant per canviar la imatge actual de la Comunitat Valenciana i combatre la taca que suposa la identificació del nostre territori amb la corrupció”, ja que “a qui realment està lligada és a un partit polític concret, que el que ha fet és instal·lar la corrupció en totes les institucions que ha governat, la qual cosa ha portat al fet que aquesta s’haga exportat com una dels nostres senyals d’identitat”

En aquest sentit, la vicepresidenta ha assegurat sentir-se “sorpresa, avergonyida i indignada” per les últimes notícies de corrupció i ha assenyalat que “al PP ho ha dissolt la corrupció, una recerca i una batuda policial”. Oltra ha recordat que el partit es troba imputat per la destrucció dels discos durs dels ordinadors de Gènova, i que per això “el PP és un partit incapacitat per governar cap institució”

En concret, la vicepresidenta s’ha preguntat com és possible que Rita Barberà no estiguera al tant de les irregularitats, i ha apuntat a que “ací tots miraven cap a un costat en una mà, i en l’altra agarraven el sobre, mentre retallaven en drets socials als ciutadans”. En aquest sentit, Oltra ha demant a la presidenta del PPCV, Isabel Bonig, que s’abstinga de demandar a ningú perquè “els diners a on ha de tornar és a les arques públiques, que és d’on van ser furtats, i no al PP”.

Transparència contra la corrupció

Enfront d’això, Mónica Oltra ha indicat que l’executiu treballa intensament perquè la nova senya d’identitat del Govern valencià siga la transparència, i per això, el nou govern “és lúnic a Espanya que té una acord signat amb l’organització Transparència Internacional” i així es compleix al nou portal de transparència de la Generalitat.

Així mateix, ha afirmat que el Consell també està ajudant a canviar aquesta imatge amb accions com la posada al dia en el mes de gener els pagaments a les persones amb dependència, mentre que davant cobraven amb tres mesos de retard, la compensació del pagament farmacèutic que va imposar el Govern central o la iniciativa Xarxallibres “ajudant amb els diners públics a les persones, especialment les més vulnerables”.