El diputat de Compromís en les Corts, Jordi Juan, ha presentat una proposició no de llei per instar al Consell a encentar urgentment les negociacions necessàries per a l’estabilització del personal docent i investigador en règim laboral de les Universitats públiques valencianes, a més de la seua equiparació laboral i retributiva al Personal Docent i Investigador (PDI) funcionari, mitjançant un conveni col·lectiu.

Segons Juan, “som l’única comunitat autònoma que no disposa d’un conveni col·lectiu que arreplegue de forma explícita al personal docent i investigador laboral de les Universitats. El conveni col·lectiu vigent data de 1997, quan la legislació encara no contemplava la possibilitat que hi hagués personal docent i investigador de caràcter laboral”.

“Quasi 20 anys després i amb els canvis ocorreguts i les figures de nova creació, és més que necessari revisar i actualitzar aquest conveni obsolet a través d’un marc de negociació col·lectiu on, evidentment, han d’incloure’s les demandes històriques del PDI funcionari i del Personal d’Administració i Serveis (PAS)”.

En este sentit, Juan ha afegit que “pel que fa al PAS de les Universitats existeix un greuge comparatiu entre aquest i el personal de Sanitat o de Justícia de la Generalitat, pel no reconeixement de la carrera professional, la qual cosa és una clara discriminació que cal esmenar”.

“Des de Compromís ens posem al costat de les Universitats públiques valencianes. Estem al costat del seu professorat, tant del que està contractat en règim laboral, com dels funcionaris, així com del personal d’administració i serveis. I, sobre tot, d’aquell professorat que està en una situació d’acreditació però que no pot promocionar a causa de la falta de mesures del Govern central”, ha explicat el diputat.

“Per això en aquesta proposició no de llei també instem al Govern espanyol a solucionar la precària situació del professorat ajudant doctor i del contractat doctor interí, especialment el professorat ajudant doctor d’últim any i del professorat contractat doctor interí que no tenen garantida la seua continuïtat laboral a la Universitat”.

“El grup parlamentari de Compromís estem col·laborant amb la Conselleria d’Educació a través de la Direcció General d’Universitats per tal d’arribar a un acord amb les Universitats públiques valencianes, perquè l’objectiu és dignificar la tasca del seu professorat, siga contractat en règim laboral o funcionari, del que està en situació d’acreditació, i del seu personal d’administració i serveis”, ha conclòs Jordi Juan.