El Ple del Congrés ha aprovat hui la Proposició No de Llei de Compromís per a la reforma del Sistema de Finançament de les Comunitats Autònomes de Règim Comú i Ciutats amb Estatut. La iniciativa ha rebut el vistiplau de tots els grups de l’hemicicle amb l’única abstenció de PNV.

El portaveu de Compromís, Joan Baldoví, ha defensat en seu parlamentària que “el cas valencià és únic a l’estat, tot i que estem 12 punts per davall de la mitjana estatal del PIB, els diners que rebem per habitant està molt per davall de la mitjana i això ens converteix en l’únic territori pobre que paga com si fóra ric”.

El diputat valencià ha explicat que “a l’actual sistema de finançament l’han definit molts experts com ineficient, fosc i incomprensible” i ha afegit que “és insolidari, profundament injust i, per tant inconstitucional”.

La proposta de Compromís està basada en els principis d’autonomia i solidaritat interterritorial i senta les bases per a un Concert Econòmic Responsable i una Agència Tributària Valenciana.

Baldoví ha lamentat que “aquest problema que patim els valencians i les valencianes no s’estaria produint si el ministre Montoro i els seus companys del Partit Popular hagueren fet els seus deures”.