El síndic de Compromís en Les Corts, Fran Ferri, ha desvetllat hui en el Ple de Les Corts que el Partit Popular encara té pendent de pagament una factura pel lloguer del Palau de Les Arts de València on realitzà un acte de pre campanya l’any 2011. Una informació a la que ha tingut accés el portaveu de Compromís després de realitzar la corresponent petició de documentació a través del parlament valencià.

Segons ha explicat Ferri “l’1 de març de 2011 el Partit Popular va celebrar al Palau de Les Arts un acte de proclamació de candidats, a data de hui el PP encara no ha pagat la factura de lloguer de l’auditori amb un valor de 23.600 euros. En cinc anys el Partit Popular no ha trobat el moment de pagar esta factura. Sembla que quan governaven la Generalitat es pensaven que el Palau era seu, i no dels valencians i valencianes”.

“Pel que podem comprovar a banda del finançament il·legal pel que està sent investigat per la justícia, el PP es beneficiava celebrant actes en recintes públics que després no abonava. Des de Compromís reclamem al Partit Popular que abone esta factura perquè el Palau de Les Arts puga destinar eixos diners al que toca, a finançar activitats culturals”.

Compromís ha obert una web ppagaelpalau.compromis.net per a exigir al PP el pagament d’este lloguer. En la web s’ha penjat la factura impagada i una galeria d’imatges d’aquell acte en què el Partit Popular aplaudí a Francisco Camps, Rita Barberà, Alfonso Rus, Carlos Fabra, Milagrosa Martínez o Sonia Castedo. Una d’eixes fotografies és paradigmàtica d’aquella època de saqueig: l’ex president de la Diputació de València, Alfonso Rus, sosté una imatge d’una bombeta led vanagloriant-se d’una de les seues actuacions que l’han acabat defenestrant i portant davant la justícia.