El diputat de Compromís en el Congrés, Enric Bataller, s’ha reunit amb els secretaris generals de CCOO i UGT, Ignacio FernándezToxo i Pepe Álvarez, per a mostrar-los el seu suport a les reivindicacions que els sindicats han presentat aquest dijous en el Congrés en matèria de protecció laboral, coincidint amb la celebració del Dia Mundial de la Seguretat i la Salut en el Treball.

Les taxes de sinistralitat laboral són preocupants, solament l’any passat, 608 persones van morir en accidents laborals, sent les dones les més afectades per aquests successos. És necessari que ens plantem davant la desprotecció de les i els treballadors, deroguem les reformes laborals aprovades en 2010 i 2012, i obriguem un procés de diàleg social que recupere la força negociadora dels sindicats”, ha apuntat el diputat de Compromís.

Des de Compromís defensarem que el Congrés crega una comissió parlamentària que estudie els motius de l’augment de la sinistralitat laboral i treballe per a actualitzar i corregir els possibles errors de la Llei de Prevenció de Riscos Laborals de 1995”.

En aquest sentit, Bataller ha lamentat que l’últim ple del Congrés haja finalitzat amb la negativa de la càmera de domar suport a la derogació de les reformes laborals de 2010 i 2012, i ha assegurat que “continuarem lluitant en la següent legislatura per a derogar aquestes normes i negociar un nou Estatut dels Treballadors que retornen la dignitat laboral a milions de persones al nostre país”.