La Comissió Executiva de Compromís ha celebrat este dilluns a València una reunió per a analitzar la posició política de la coalició davant la convocatòria de noves eleccions generals el pròxim 26 de juny.

Durant la reunió s’ha valorat molt positivament la possibilitat de reeditar el pacte amb Podemos amb la inclusió d’altres forces polítiques com Esquerra Unida- Unitat Popular, per tal de crear una candidatura àmplia capaç de superar al PP, ser la primera força al País Valencià en esta “segona volta” de les generals, i aconseguir un govern de progrés a l’Estat espanyol.

La Comissió Executiva també ha acordat explorar la possibilitat de crear una candidatura conjunta al Senat amb el PSOE i Podemos per tal de superar la injusta llei electoral i impedir una majoria absoluta del PP en la Càmera Alta.

Des de Compromís s’ha aprovat la creació d’una comissió de negociació encapçalada per Joan Baldoví i conformada per un representant de cada partit de la coalició, que inici el diàleg amb la resta de partits polítics i plataformes socials per tal de dissenyar la candidatura d’una campanya que, tal com s’ha afirmat durant la reunió, serà austera i comptarà amb un pressupost molt més reduït.