“No crec que el Partit Popular puga donar-nos lliçons al País Valencià. Nosaltres estem per les persones i ells per ells mateixos”.

“Administració i tot el Comerç -grans i xicotets- volem arribar al mateix punt: Consens i equilibri, i ho aconseguirem”

El Conseller d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, Rafa Climent, ha iniciat ja els tràmits per restablir en el període de temps més curt possible la situació d’acord total al què s’havia arribat amb el Comerç a València ciutat. Mentre avança el procés, confia que les grans superfícies respecten el pacte de les dues Zones d’afluència Turística fixades amb l’Ajuntament al mes de gener.

I és que, Climent considera que “el més important és no eixir-se’n del guió, no podem perdre de vista l’objectiu que no és un altre que treballar per aconseguir l’equilibri entre les grans superfícies i el xicotet comerç. I sobretot, cal defensar els drets dels treballadors i les treballadores i la seua conciliació familiar”. Per al conseller, “això és el que més importa i en això ens deixarem la pell”.

Independentment dels recursos i els entrebancs amb als quals s’ha trobat la Conselleria en aquest tema, la faena feta en aquests primers mesos de legislatura no va a perdre’s “ni de bon tros. La nostra virtut és el diàleg i el consens, i pel que fa a totes les entitats comercials, els agents socials implicats (representants sindicals inclosos), treballadors i treballadores… la sintonia és total i la voluntat d’arribar a pactes està intacta. Potser tardarem una mica més, però arribarem on volem”, assegura el conseller.

La Conselleria d’Economia Sostenible traça el seu camí seguint la línia marcada pel Pacte del Botànic, que reflecteix clarament la defensa pel comerç de proximitat; respectant equilibris amb els grans, però del costat dels tradicionalment desfavorits, i sobretot, de les persones.

Pel que fa a les crítiques rebudes per part del Partit Popular, Climent no vol entrar a valorar-les perquè “una cosa ens diferencia d’ells. Nosaltres es dediquem a solucionar i a consensuar les desfetes que ens van deixar quan la ciutadania va decidir donar-nos el Govern. Ells i només ells són els causants de la situació en què vam trobar els horaris comercials. No valoraré les paraules d’Eva Ortiz perquè no podem prendre seriosament allò que diuen des d’un partit totalment empastifat de corruptela. Nosaltres tenim criteri i sabem el que volem; marquen polítiques i lluitem per elles perquè ens les creiem. No es pot equivocar qui no fa res o només pensa en ell mateix”.