Amb motiu del Dia Internacional contra l’Homofòbia, la Transfòbia i la Bifòbia, Compromís reclama la necessitat de lluitar per a aconseguir una societat basada en la igualtat real de drets, i denuncia la discriminació que pateixen les persones que pertanyen al col·lectiu LGTBI+ en el nostre país.

Tot i que fa 26 anys que l’Organització Mundial de la Salut va eliminar l’homosexualitat de la seua llista de malalties, la transsexualitat continua considerant-se una afecció mental, una situació intolerable que estigmatitza a les persones transsexuals i promou la violència contra aquest col·lectiu.

Per això, des de Compromís s’ha recordat que, tal com es va prometre en el programa electoral autonòmic, la conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives, ja està treballant en la redacció d’una Llei Integral de Transsexualitat que garantisca la seua despatologització i el dret a totes les persones a rebre una atenció integral i adequada a les seues necessitats socials, sanitàries, jurídiques, laborals i educatives, en igualtat efectiva de condicions i sense discriminació amb la resta de la ciutadania.

A pesar dels avanços, els delictes per motius d’orientació sexual o identitat de gènere, segueixen succeint-se en el nostre territori, per això des de Compromís es reclama la necessitat de seguir avançant per a visibilitzar aquest problema i emprendre mesures que treballen contra la LGTBIfobia des de totes les institucions.