El síndic de Compromís, Fran Ferri, ha mostrat la seua satisfacció per la reunió de tots els grups mantinguda hui en Les Corts, a petició seua per a tractar la renovació de la Sindicatura de Comptes, ja que “per primera vegada encarem una renovació d’este ens estatutari entre tots els grups”.

Segons Ferri “Des de Compromís vàrem proposar esta reunió precisament per acabar amb el repartiment de quotes als que ens tenien acostumats els partits tradicionals en el passat. Hem coincidit la majoria de grups en afrontar la renovació complint els terminis que marca la llei actual davant la jubilació del Síndic Major”.

“En la reunió s’ha plantejat que cal posar en valor l’experiència dels altres síndics. I també hem coincidit en què la vacant que queda siga per a l’elecció del Síndic Major, que ha de ser el que trie Les Corts pel màxim consens possible”.

Finalment Ferri ha assenyalat que s’han emplaçat a una nova reunió per a consensuar els noms “i aconseguir que per fi puguem parlar de perfils en lloc de quotes de partits per a renovar la Sindicatura de Comptes”.