El diputat de Compromís en Les Corts, Paco Garcia Latorre ha mostrat el posicionament contrari de la seua formació a la celebració del Marenostrum Music Festival en la Platja del Peixets.

Segons assenyala Garcia Latorre “hem vist com el govern de l’Ajuntament d’Alboraia va posar en marxa per Decret d’Alcaldia el projecte del macroconcert Marenostrum Music Festival. La gestió de l’esdeveniment i les negociacions amb l’empresa promotora (Mare Music Events S.L.) s’han dut a terme, des de fa mesos, amb absoluta opacitat i sense contar amb els partits de l’oposició o cap consulta a les veïnes i veïns del municipi.

“El lloc on està previst el festival, anomenat Platja dels Peixets, inclou 42 parcel·les d’horta productiva, que l’esborrany del Pla d’Actuació Territorial de l’Horta (PATH) descriu com a zona protegida i la considera com a “espai de valor natural”. Encara que l’empresa promotora ha llogat 32 d’aquestes parcel·les, hi ha 10 que no han acceptat, quedant exposades als efectes d’una activitat per a la qual s’espera una afluència d’unes 60.000 persones segons l’organització”.

Segons explica el parlamentari de Compromís “les tasques per a condicionar les parcel·les d’horta on es farà el concert han inclòs moviments de terres, aplanat i compactat i l’ús d’àrids barrejats amb la terra original. A més, s’han eliminat metres de canyar, que actuava com a barrera natural per a protegir els terrenys cultivables del salitre i s’ha arribat a afectar una duna natural. Tot açò dificultarà, si no impossibilitarà, que aquesta zona torne a ser productiva, contrariament al compromís de l’empresa promotora i la valoració que l’alcaldia d’Alboraia va fer en el ple del passat dia 20 de juny”.

“Considerem indispensable que s’aprove definitivament, amb caràcter urgent, el PATH i que s’incloguen mesures com la participació de la societat civil en la gestió i protecció de l’horta metropolitana”, ha conclòs Garcia Latorre.