El síndic de Compromís en les Corts, Fran Ferri, ha criticat les declaracions de la portaveu del Partit Popular, Isabel Bonig entorn a la conformació del Consell Rector de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació (CVMC).

És senzillament increïble que el Partit Popular s’atrevisca a parlar de censura després del seu historial de manipulació i control polític de l’antiga RTVV. Potser per això, encara no han entès que en la nova Corporació, no n’hi ha candidats de cap partit sinó que cada candidat ha de vindre avalat per diferents grups parlamentaris per a passar a votació. És dins d’eixa lògica que tots els grups menys el Partit Popular hem treballat un consens al voltant dels diferents perfils que podien conformar el nou Consell Rector. El problema del PP és que prefereixen un sistema de quotes de partit abans que uns mitjans independents” ha afirmat Ferri

Segons Ferri, “la millor mostra de la voluntat de consens de la resta de grups és que dins de l’escrit de les candidatures que hem presentat Compromís, PSOE, Ciudadanos i Podemos, s’ha inclòs al candidat que proposava el Partit Popular. Gràcies al nostre escrit este candidat podrà passar a votació, ja que el PP ni s’ha molestat en buscar la signatura d’un altre grup parlamentari per a la seua proposta tal i com requereix la llei”.

Per a la conformació del Consell Rector hem partit del Consell Assessor que ja està funcionant perquè creiem que és positiu comptar amb l’experiència dels professionals que han participat en la contractació de continguts per als nous mitjans. També hem consensuat la incorporació de nous perfils professionals, provinents del món universitari, periodístic, cultural i empresarial atenent a la paritat de gènere i la diversitat territorial. Hem aconseguit proposar un equip potent perquè hem buscat el consens. El Partit Popular, en canvi, no ha fet cap esforç perquè senzillament no creu en uns mitjans independents com ja va demostrar durant els 20 anys de govern. Esperem que el PP recapacite i s’incorpore al consens en el Ple del pròxim dia 27 on es triarà el Consell Rector”, ha conclòs Fran Ferri.