El diputat de Compromís en el Congrés, Enric Bataller, ha demanat al PSOE responsabilitat política per a treballar en un acord de progrés que permeta conformar un govern de canvi a Madrid. “Les eleccions del 26 de juny van confirmar allò que la societat ja va dir el passat 20 de desembre, i és que vol un canvi de govern. I per això el Partit Popular va perdre la seua majoria absoluta i continua molt lluny de tindre-la, ja que amb un 33% dels vots, Rajoy no pot pretendre controlar el Congrés, i alhora, governar el país”

Per a Bataller, “La majoria parlamentaria ha d’entendre’s per construir una alternativa al PP des de la pluralitat. Els números encara sumen, i el PSOE com a partit progressista més votat, té la responsabilitat de liderar eixa alternativa de govern a partir de la suma de 156 diputades i diputats que suposaria una aliança amb Unidos-Podemos i les seues confluències”.

“Pedro Sánchez ha de construir eixa alternativa no des de la superioritat, sinó des de la igualtat i el propòsit comú de lliurar l’Estat de les polítiques regressives del Partit Popular. I Ciutadans hauria de continuar en l’abstenció si és que Rivera vol ser coherent en la seua tesi que ha de separar-se la presidència de la Mesa del Congrés del Govern de l’Estat” ha conclòs el diputat valencià.