El síndic de Compromís, Fran Ferri, ha criticat la compareixença pública realitzada hui per la síndica popular Isabel Bonig i pel diputat del PP Rubén Ibáñez per a parlar sobre suposades retallades del Consell.

Ferri ha assenyalat que “no sabem exactament de quin material tenen feta la cara els representants del PP, però del que estem segurs és que ha de ser un de molt dur, perquè el paperot que han eixit a fer els representants del PP hui davant els mitjans de comunicació a Les Corts és impressionant”.

“Després de què els governs valencians del PP, amb Bonig com a membre, realitzaren les retallades més brutals de la nostra història, xifrades en milers de milions d’euros i centrades, sobre tot, en devastar els serveis socials bàsics, hui, després d’un any de govern de canvi què està demostrant com és possible que el poble valencià es sobrepose al desastre que deixaren vint anys de nefasta gestió del PP, van i munten una roda de premsa per denunciar que van a retallar-se 78 milions d’euros del pressupost”.

“Una qüestió –ha afegit el parlamentari- que no és certa com l’han explicada Bonig i Ibáñez, però de la qual es parla des de fa mesos perquè és la xifra que el ministre d’Hisenda, Cristóbal Montoro, del Partit Popular, ha imposat al govern valencià, el mateix govern que gestiona una autonomia infrafinançada per un sistema injust i caducat que el govern central es nega a millorar”.

“Des de Compromís instem a Bonig a tindre un poc de pudor, les energies que gasta centrant la seua labor d’oposició en l’histrionisme buit, les podria utilitzar en regenerar el seu partit, perquè sembla que se li han oblidat les seues promeses i cau en els vicis dels seus predecessors de no actuar internament davant els escàndols de corrupció que afecten a membres del seu partit, limitant-se a deixar-se portar pels ritmes que l’imposa l’acció de la justícia”, ha conclòs Ferri.