La diputada de Compromís, Marian Campello, ha lamentat les últimes declaracions públiques de l’Arquebisbe de València, Antonio Cañizares, en les quals torna a carregar contra la ideologia que aposta per la igualtat entre homes i dones i arriba a comparar-la amb “l’imperi nazi”.

Segons Campello, “l’Arquebisbe demostra que el masclisme no fa vacances. Mentres el senyor Cañizares es dedica a buscar dracs als que poder combatre, les dones valencianes l’únic que busquem és poder viure en igualtat i sense por a que ens agredisquen, ens maltracten o ens maten pel fet de ser dones. No entrem a valorar que el Sr. Cañizares vulga fer carrera política dins o fora de l’església. L’únic que demanem és que no ho faça a costa de les dones, les persones LGTB, els refugiats, o altres col·lectius vulnerables que han sigut víctimes de les seues paraules d’odi”.

“Des de Compromís estem convençuts que estes paraules ni tan sols representen al conjunt dels creients catòlics. La lluita contra el masclisme, que és l’arrel de la violència contra les dones, ens pertoca a totes i tots. El conjunt dels valencians i valencianes hem d’estar units per la igualtat i per defensar la diversitat present en la nostra societat, especialment davant les demostracions d’odi i intolerància com les de Cañizares. En eixa línia ens agradaria que el PP valencià, en lloc d’aplaudir i defensar l’arquebisbe, es posicione clarament a favor dels principis d’una societat avançada com la valenciana”, ha conclòs Campello.