Compromís lamenta que en lloc de potenciar un programa de beques pròpies, la Universitat Catòlica, amb el suport del Partit Popular, haja deixat sense beques milers d’estudiants de les universitats públiques.

El síndic de Compromís en les Corts, Fran Ferri, ha lamentat que la campanya del Partit Popular i la Universitat Catòlica contra les beques de la Generalitat haja provocat la suspensió cautelar de dos programes de beques del total de sis amb que compta la Generalitat. Es tracta dels programes de no abandonament i les beques complementàries de la Generalitat Valenciana suspenent l’execució de tres milions d’euros en ajudes per a estudiants universitaris.

“Estem davant un autèntic atac a la igualtat d’oportunitats dels valencians i valencianes. Els diners públics han d’anar a ajudar als estudiants que més ho necessiten, cobrint les taxes de les Universitats Públiques, i no a finançar una xicoteta part de les taxes astronòmiques de la Universitat Catòlica. Esta entitat, amb el suport del Partit Popular, han plantejat un recurs en que no només buscaven imposar el finançament amb diners públics d’un negoci privat sinó on també exigien la suspensió dels programes de beques per a tot l’alumnat valencià.” ha afirmat Ferri

Segons Ferri, “totes les comunitats autònomes, menys Castella-Lleó, segueixen el criteri lògic de que els diners públics per a beques no es poden dedicar a finançar de forma encoberta negocis privats. El govern valencià l’únic que ha fet és seguir el mateix criteri que el conjunt de territoris per a que cada euro públic es dedique a qui realment ho necessita. Mentrestant, el PP es dedica a defensar un negoci molt profitós. Recordem que casualment la UCV ha comptat amb professors com ara Francisco Camps, Ricardo Costa o a Alfonso Grau com a membre del seu patronat”.

“Afortunadament, quatre dels sis programes de beques continuen endavant amb total normalitat, beques complementàries al Ministeri, les beques Erasmus, les beques salari, i les beques excel·lència; tot i que la UCV també havia demanat la suspensió d’estes dos últimes. És inadmissible que una entitat beneficiada durant els anys de govern del PP busque atacar els drets del conjunt de la societat valenciana, especialment aquells alumnes amb més dificultats econòmiques. Esperem que s’estimen els recursos que plantejarà la Conselleria i es pose trellat en esta injustícia provocada per la dreta”, ha conclòs Fran Ferri.