El diputat de Compromís en el Congrés, Ignasi Candela, ha presentat este dilluns una Proposició No de Llei per a exigir la convocatòria d’urgència del Consell de Política Fiscal i Financera, i reclamar al Govern en funcions que facilite a les CCAA les dades necessàries per a l’elaboració dels Pressupostos Autonòmics de l’any 2017.

“El passat 20 d’abril el govern central anunciava a so de bombo i platerets que elevaria l’objectiu de dèficit de les Comunitats Autònomes del 0,3% al 0,7% del PIB, una decisió presa després de les reivindicacions per part de moltes CCAA per l’injust repartiment dels objectius de dèficit entre administracions. No obstant això, més de quatre mesos després del seu anunci el Govern continua sense convocar al Consell de Política Fiscal i Financera perquè la ratifique” ha assegurat el diputat de Compromís.

“A este problema cal sumar-li la negativa del Govern de Rajoy de facilitar a les CCAA les dades necessàries per a l’elaboració dels pressupostos autonòmics de 2017. Sense les xifres exactes sobre el sostre de despesa, les dades de lliuraments a compte i les dades de liquidació de 2015, els governs autonòmics no poden saber de quants diners disposen per a finançar les seues polítiques públiques, obligant-los a prorrogar l’aprovació dels seus pressupostos”.

“És inacceptable que les autonomies no tinguen encara estes dades, i no obstant això, el Govern central si se’ls haja facilitat a Ciutadans i Coalició Canària, socis en la negociació d’investidura de Mariano Rajoy, demostrant una vegada més l’ús partidista que fa el PP de la informació pública com a mesura de pressió per a la formació d’un nou govern popular a Madrid” ha conclòs Candela.