El portaveu de Compromís en el Congrés, Joan Baldoví, ha assegurat que el discurs del candidat a la presidència del Govern, Mariano Rajoy, ha sigut un discurs “previsible, avorrit, sense ànima i expressat amb cara de funeral” que ha transmès que el PP no vol guanyar realment la investidura sinó que “ens vol portar a votar el dia de Nadal”.

Segons ha assegurat el diputat valencià, “Mariano Rajoy té raó en una cosa, i és que és urgent tenir un govern, però des de Compromís considerem que no ha de ser un govern del Partit Popular”. “És completament vanitós assegurar que la gent vol un Govern del PP, quan el que realment han dit els ciutadans al no haver-hi atorgat la majoria absoluta a cap força política és que ha de governar aquell partit capaç d’aconseguir més suports, i després del seu discurs, sembla que Rajoy ha guanyat algun ‘no’ que no estava tan definit”.

Per a Baldoví, Rajoy “no ha convençut a ningú”, i ha volgut valorar les declaracions realitzades pel portaveu de Ciutadans, Juan Carlos Girauta, qui ha assenyalat que Rajoy ha aparentat no tenir fe en el seu discurs, “malament arranca si els seus propis socis el posen en dubte.”