La diputada de Compromís, Marta Sorlí, critica que “la falta d’acord polític farà prorrogar uns pressupostos que no contemplen la perspectiva de gènere” i ha presentat al Congrés un paquet de mesures perquè la institució defense els valors de la igualtat de gènere i la promoció de la diversitat.

Sorlí ha presentat una Proposició No de Llei per demanar al Govern incloure la perspectiva de gènere als Pressupostos Generals de l’Estat i que es comptabilitze en l’Informe Oficial de l’Impacte de Gènere el treball no remunerat de les cures a dependents i a infants, que majoritàriament fan les dones. “El govern incompleix sistemàticament la mesura 206 de la Plataforma d’Acció de Beijing 1995 i no comptabilitze els béns i serveis de cures a la infantesa i les persones dependents, serveis realitzats majoritàriament per dones”.

A més, la diputada de Compromís ha proposat impulsar una normativa que obligue a totes les empreses que tinguen una relació de serveis amb l’Administració Pública complir amb els criteris d’igualtat de gènere en matèria de salaris i percentatge d’homes i dones en el tipus de contracte i l’escala professional.

“Les institucions han de donar exemple i reivindicar els drets socials i laborals de les dones. Cal recordar que ara com ara, l’escletxa salarial continua superant el 25% i la majoria de llocs de responsabilitat de les empreses continuen sent ocupats per homes. Per no parlar dels problemes que moltes dones en tenen per a poder desenvolupar-se professionalment per no ser contractades per moltes empreses per por de que puguen tenir fills”.

“És molt necessari incrementar els pressupostos en matèria d’igualtat. No podem oblidar que els retalls pressupostaris de l’anterior legislatura van superar el 20%, uns retalls que sumats a les terribles reformes en matèria laboral dutes a terme per l’Executiu de Mariano Rajoy, han situat a les dones en una situació de gran vulnerabilitat”.

La formació també ha proposat la creació d’una subcomissió al si de la Comissió d’Igualtat per a realitzar una auditoria que valore la situació de les dones al Congrés, com fan altres institucions com ara el Parlament Europeu. “La institució en la qual treballem diàriament hauria de ser un reflex de la societat que desitgem”, ha afirmat Sorlí.