Compromís ha decidit tornar a donar la batalla per a salvar la viabilitat econòmica de la cogeneració i la rendibilitat de les empreses taulelleres”. Així ho ha manifestat el diputat autonòmic de Compromís i alcalde de l’Alcora, Víctor Garcia, qui ha presentat en les Corts una Proposició No de Llei que posa sobre la taula les reivindicacions del sector taueller contra el ‘decretazo’ de Rajoy. “Fa tres anys Compromís ja va mobilitzar les institucions valencianes en contra del decret energètic de Rajoy que atacava la cogeneració, però el PP de Madrid va fer oïdes sordes. Ara, després de l’informe de la Unió Europea que avala les avantatges econòmiques i ambientals de la cogeneració, veiem imprescindible reprendre una nova campanya en tots els fronts perquè l’executiu de Rajoy rectifique”, afig García.

Per a açò, juntament amb la diputada vila-realenca Mònica Àlvaro, ha registrat a les Corts una proposició No de Llei que reclama “establir un mar o jurídic específic de suport i foment a la cogeneració, eina clau per a l’eficiència energètica, la sostenibilitat, la reindustrialització i la competitivitat del sector tauleller, així com per a mantenir la seguretat jurídica de les inversions en cogeneració”. Garcia, que es troba precisament en Cersaie per donar el seu suport al sector taueller castellonenc, ha afegit que “la nostra proposta insisteix a modificar el ‘decretazo de Rajoy’ 413/2014 del 6 de juny, pel qual es va regular, sense escoltar la indústria taulellera, els paràmetres retributius de les instal·lacions aplicables a instal·lacions de producció d’energia, perquè va suposar acabar amb el suport de l’Executiu a la cogeneració”.

En aquest sentit, Mònica Àlvaro ha afegit que “no podem permetre que la política industrial i energètica es faça d’esquena a un sector com el taulell, que hauria de ser considerat com a estratègic per al Govern. Per açò, reclamem també en aquesta proposta que s’active un pla de renovació de les actuals plantes de cogeneració, ja que en cas contrari, corren el risc que es paren i que deixen d’aportar a la societat els beneficis d’estalvi d’energia”. A més, diu Àlvaro, ”instem el Consell a mostrar el seu suport a la cogeneració i a elaborar, en el marc del futur Pla Estratègic de la Comunitat Valenciana, un estudi de la situació de les plantes i instal·lacions de cogeneració, per a millorar i modernitzar les existents i promoure la creació de noves plantes”.

Segons Garcia, “amb aquesta PNL arrepleguem algunes de les principals reivindicacions de Ascer i del sectol taueller en matèria de cogeneració i anunciem que Compromís prendrà totes les iniciatives necessàries perquè l’Executiu de Rajoy deixe si es fes el suec enfront de les reclamacions d’una de les indústries tradicionals més importants de la nostra terra”.