El Síndic de Compromís a Les Corts, Fran Ferri, ha reclamat mantindre una reunió amb el Ministre d’Hisenda Cristóbal Montoro per tractar la problemàtica de l’infrafinançament que pateix el territori valencià i ha criticat l’actitud deslleial de la portaveu popular,Isabel Bonig, cap al poble valencià.

Segons ha explicat Ferri “ahir vam comprovar com el ministre Montoro es va reunir amb la síndica del PP al parlament valencià, Isabel Bonig, per això des de Compromís reclamem el mateix tracte”.

“Entenem que, atenent a les normes bàsiques de lleialtat institucional, el Ministre Montoro, després de rebre a la representant del PP, ha d’escoltar a la resta dels representants del poble valencià, sense exclusions ni partidismes, tenint en compte la situació de discriminació continuada cap als valencians i valencianes, així com l’impacte de la gestió de les competències del Ministeri d’Hisenda en la qualitat de vida dels valencians i la viabilitat de la nostra administració autonòmica”.

Per a Ferri “el que va fer ahir Bonig és molt greu, va ser deslleial amb el consens de la societat valenciana per reclamar un finançament autonòmic just. La portaveu popular va preferir el partidisme, fer-se una foto amb Montoro i criticar al govern valencià, abans que sumar-se al crit unànime del poble valencià pel tracte injust que rebem des de fa molts anys per part dels governs de l’Estat”.

“Estem farts de què des del Partit Popular es riguen en la cara dels valencians i valencianes. Que Montoro i Bonig parlen del FLA com la panacea per als nostres problemes amagant que es tracta d’un préstec de l’estat de diners que en justícia ens pertoquen és una falta de respecte flagrant cap a la ciutadania”, ha conclòs el portaveu de Compromís.