Compromís s’ha mostrat obert a repetir “per enèsima vegada” al secretari d’Estat d’Administracions Públiques, Antonio Beteta, el problema de l’infrafinançament valencià. El diputat de la coalició en el Congrés, Ignasi Candela, ha respost així a les declaracions de Beteta en les quals insté a la Generalitat Valenciana a “explicar amb papers” la necessitat de modificar el model econòmic autonòmic i a “treballar per reformar el sistema de finançament”.

No entenc per què el secretari d’Estat demana ara explicacions davant un problema que admet com a obvi”, ha afirmat el diputat de Compromís, qui ha recordat que el ministre d’Hisenda, Crist́obal Montoro, ha reconegut en diverses ocasions l’infrafinançament de la Comunitat.

El passat dimecres el Govern valencià va celebrar un acte a Madrid amb la presència de sindicats, empresaris i societat civil en el qual es va escenificar l’ampli consens que existeix sobre la necessitat de reformar el model de finançament.

Compromís ha emplaçat el Govern central a resoldre aquest problema que la Comunitat arrossega des de 2002 i que ha suposat un acumulat de 12.433.000 d’euros menys per a la regió.