La diputada de Compromís en el Congrés, Marta Sorlí, ha preguntat al Govern si investigarà l’agressió homòfoba perpetrada diumenge passat a València durant la Processó Cívica del 9 d’Octubre.

Els fets van tenir lloc en finalitzar la processó, quan un grup de neonazis va colpejar brutalment a una parella pertanyent al col·lectiu LAMBDA, col·lectiu que defensa els drets de les persones lesbianes, gais, bissexuals i transsexuals. Prèviament, durant el recorregut de la processó, aquest col·lectiu va ser víctima de continus atacs verbals i demostracions d’odi per part d’algunes de les persones que assistien com a públic, la qual cosa va fer que representants del col·lectiu posaren en alerta a la Policia.

Atès que la seguretat dels actes oficials depèn directament de Delegació de Govern, la diputada de Compromís ha presentat una sèrie de preguntes parlamentàries per a conèixer si el Govern té pensat investigar aquesta agressió, quines mesures va dur a terme durant la processó per a garantir la seguretat de tots aquells col·lectius que no representen a partits polítics, i si pensa prendre mesures addicionals perquè els fets no tornen a produir-se en la Processó Cívica dels pròxims anys.