La vicepresidenta i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, ha anunciat durant la seua visita a Tavernes de la Valldigna que “hem acabat amb la llista d’espera en centres d’atenció diürna per a persones amb diversitat funcional de la Safor” i ha assegurat que se seguirà treballant “per acabar també amb aquestes llistes en totes les comarques valencianes”.

Així s’ha pronunciat la vicepresidenta durant la visita al centre ocupacional per a persones amb diversitat funcional intel·lectual de ADISVA (Associació de Discapacitats de la Valldigna), que va obrir les portes el mes passat, després de més de 7 anys des que l’associació va iniciar aquest projecte. Oltra ha estat acompanyada per l’alcalde de Tavernes de la Valldigna, Jordi Juan Huguet, amb qui ha mantingut una reunió prèvia a l’ajuntament de la localitat.

La vicepresidenta ha agraït la “sensibilitat” del municipi amb les persones més vulnerables de la societat i ha incidit que les institucions “han de col·laborar en lloc de competir” per poder tirar endavant projectes que beneficien i atenguen “les necessitats de les persones que més ho necessiten”.

Durant la visita, la vicepresidenta ha explicat que el centre “proporcionarà a les persones amb diversitat funcional intel·lectual una ocupació terapèutica, permetent desenvolupar les seues habilitats i les seues capacitats amb una major integració laboral i social”.

Així mateix, Oltra ha reiterat la necessitat d’un canvi del model de dependència per un model d’autonomia, on les persones més vulnerables disposen de recursos com els centres ocupacionals o centres de dia que “fomenten la seua autonomia en un àmbit més afectiu, segur i digne “i on l’ingrés en residències es retarde el màxim possible i constituïsca l’últim recurs”.