El síndic del grup parlamentari de Compromís a les Corts Valencianes, Fran Ferri, ha mostrat la seua “decepció” després de la reunió esta vesprada a Madrid amb el ministre en funcions d’Hisenda, Cristóbal Montoro. “La reunió ha estat cordial però ens hem trobat amb Montoro convertit en un mur insensible amb els problemes dels valencians i les valencianes. La ciutadania del País Valencià no necessita bones paraules, sinó solucions”, ha afirmat el síndic de Compromís.

Fran Ferri, ha explicat que “hem posat damunt la taula totes les peticions fetes des del nostre territori, que estan encara sense resposta, com ara la revisió del sistema de finançament i la compensació pel deute històric. També hem preguntat pel contracte programa del transport metropolità de València, ja que recentment el Ministeri de Montoro s’ha negat a incloure una partida de 38 milions per a 2017, tal i com tenen altres territoris: per exemple Madrid ha rebut enguany 126 milions. I també li hem demanat explicacions per l’últim intent del Govern central de paralitzar la posada en marxa de la nova radiotelevisió pública valenciana, impugnant la llei que no va rebre cap vot en contra en la seua tramitació a les Corts”.

“Davant estes reivindicacions, no ha hagut cap solució, no ha hagut cap aportació per part de Montoro. Ens hem trobat amb el mur insensible del Govern central. Però nosaltres continuarem reivindicant allò que considerem que és just per als valencians i les valencianes,  que és que no ens tracten com a ciutadans de segona i millorar la nostra qualitat de vida”, ha conclòs Fran Ferri.