El síndic de Compromís a les Corts, Fran Ferri, ha manifestat sobre l’obertura de diligències de fiscalia respecte el finançament de Compromís a les eleccions de 2015 que “esta obertura de diligències del ministeri fiscal és un tràmit per a demanar informació. Eixa informació és l’informe del Tribunal de Comptes que diu que no n’hi ha cap problema amb els comptes de Compromís i la millor mostra és que no es redueix la subvenció que se’ns atorga”.

“Un informe que, a més a més, constata que Compromís no demana diners als bancs. Ens financem amb quotes d’afiliats, quotes dels càrrecs i amb les subvencions pels resultats electorals. L’únic reparo del Tribunal de Comptes és que paguem un poc més tard als proveïdors. Com no demanem crèdits bancaris, acordem amb ells un calendari de pagaments”.

“A Compromís, a diferència d’altres partits com el PP, no ens financem ni amb diners dels bancs, ni amb diners irregulars. Això és el que molesta al PP i per això este intent desesperat de tractar de fer veure que la resta de partits som com ells, res més lluny de la realitat. Es tracta d’una cortina de fum. El PP es dedica sistemàticament a manipular la informació amb la finalitat d’aconseguir desviar l’atenció dels seus propis problemes”.

En agost de 2016 el Partit Popular va denunciar el finançament de Compromís en les eleccions locals de 2015, basant-se en l’informe que va elaborar el Tribunal de Comptes.

En eixe informe el Tribunal donà la seua conformitat a la comptabilitat electoral de Compromís, perquè no s’ha comés cap infracció, i per tant el Tribunal no va rebaixar la subvenció electoral a la qual Compromís tenia dret, com tampoc va obrir expedient sancionador.

El mateix informe reflecteix l’existència d’un deute a proveïdors en data del tancament de la comptabilitat. Eixe deute, que a hores d’ara està completament pagat, va ser degut al fet que finançàrem la campanya amb recursos propis i no demanàrem préstecs als bancs. Aquest deute va ser liquidat en el moment de cobrament de la subvenció electoral a la qual va donar conformitat el Tribunal de Comptes en el citat informe.