• Garcia: ”El nou mapa concesional del servei de transport públic metropolità recollirà la tan reivindicada parada al centre hospitalari de la capital del Camp de Túria”.

El Diputat autonòmic de Compromís i regidor de Llíria, Paco Garcia Latorre, ha estat un dels ferms defensors que l’Hospital de Llíria devia comptar amb un servei públic de transport, regular i que donara cobertura al màxim nombre de municipis de la comarca. Ja que el de Llíria, és l’únic hospital que s’ha obert al públic sense tindre previst un mitjà de transport públic perquè, tant usuaris com a treballadors pogueren acudir al mateix. Actualment este servei ho està assumint de forma impròpia i a mitja jornada l’ajuntament de Llíria.

Segons Garcia, la ubicació d’aquest Hospital va ser desafortunada, ja que no es va fer cap estudi ni es van valorar altres alternatives més properes a la població i amb connexions de transport existents. Per això, la seua obertura ha posat de manifest una manca d’accessibilitat que era previsible.

El nou Mapa Concesional habilitarà una parada a l’hospital

El Diputat autonòmic de Compromís s’ha reunit amb la Direcció General de Transport per traslladar-li diverses reclamacions que la comarca del Camp de Túria i La Serrania té en matèria de transport públic. Entre elles les que l’Hospital compte amb una parada en totes les línies que operen en aquesta zona.

El Director General, Carlos Domingo, ha traslladat a Garcia que el nou estudi del Mapa Concesional del servei de transport públic que prepara la Conselleria i que  operarà a les comarques del Camp de Túria i Els Serrans, recollirà sens dubte que, tant la Línia 145, que opera entre València i Llíria, com les que operen en la Serrania, tindran una parada al centre sanitari comarcal.

Per a Garcia aquesta és una gran notícia que els usuaris i treballadors de l’hospital de Llíria van agrair, ja que amb això es dóna una solució definitiva a un problema generat amb una mala decisió en la ubicació del centre hospitalari. Complint la Conselleria amb una reivindicació unànime de tots els municipis afectats.

La Generalitat està treballant en la creació d’una Entitat Metropolitana del Transport Públic, amb la finalitat de gestionar més eficaç i coordinadament tots els serveis que ha d’operar a l’Àrea de València, amb la finalitat de millorar les connexions no solament amb el Cap i Casal, sinó entre les diferents ciutats que integraran aquest gran anell de transport públic metropolità.

Millorar la flota de la Línia 145 Llíria-València

Garcia també ha traslladat a la Direcció general les contínues queixes dels usuaris sobre la flota que cobreix la Línia 145, on molts autobusos han sofert diverses avaries i retards, així com alguns d’ells s’han calat foc i uns altres han arribat a calcinar-se íntegrament. Pel que el diputat de Compromís demana que es requerisca al concessionari que renove la flota i es posen vehicles en òptimes condicions per al servei. La Direcció general s’ha compromès a parlar amb la concessionària per poder esmenar aquestes deficiències en la major brevetat possible.