Compromís es veu obligat una vegada més a criticar els últims moviments interns dins del grup del PP en la Diputació d’Alacant. La sisena vicepresidència creada per César Sánchez obeeix a una estratègia de partit llunyana a l’interès ciutadà, que cerca més acomodar els interessos de diferents faccions del PP i calmar les aigües entre el seu portaveu, Carlos Castillo, i la resta de l’equip de govern.

La coalició observa amb incredulitat com després d’intentar col·locar a excàrrecs del partit en la direcció dels organismes autònoms de la Diputació, César Sánchez ha acceptat fer una cura d’egos entre el seu grup de diputats que estarien en desacord amb la postura frontista que sosté el portaveu Castillo. “El Sr. Castillo s’ha escorat cap a l’extrem més ideològic i dretà del seu partit portant la seua animadversió personal amb la Generalitat a situacions de bloqueig en la col·laboració entre dues institucions que han d’entendre’s necessàriament. El portaveu ha demostrat ser incapaç de gestionar les ànsies i moviments del seu grup, llavors com pot consensuar amb l’oposició o arribar a grans acords en una institució en la qual ja no gaudeixen de la majoria absoluta dels últims 20 anys?”, ha considerat el portaveu segon de Compromís en la Diputació d’Alacant, José Manuel Penalva.

“Els últims moviments del PP en la Diputació posen de manifest una vegada més la utilització de l’entitat com una seu qualsevol del seu partit. Van començar autoproclamant-se Govern Provincial, sense haver-los triat la ciutadania, i ara quan tenen problemes interns intercanvien croms, llocs i sous oblidant-se que estan al serveis dels municipis i no dels seus interessos partidaris. Aquest PP segueix ancorat en les velles polítiques d’utilització de les institucions com si del seu mas es tractara. No pot solucionar els seus conflictes interns a força de concedir vicepresidències en la Diputació”.

Des que la coalició va entrar en el palau provincial el maig passat, els seus tres diputats han assistit una vegada i una altra a les anades i vingudes que ofereixen l’activitat i el presumpte discurs regeneracionista de César Sánchez. cal recordar que el grup del PP s’ha negat a adaptar els sous a la realitat actual a pesar que superen al dels consellers de la Generalitat Valenciana o, en el cas del propi Sánchez, al president Ximo Puig. Sánchez va trencar la seua promesa de donar sou i càrrec a imputats, ha multiplicat les subvencions a partits per quatre ha nomenado a dit a gerents d’organismes autònoms i empreses públiques, boicotejat comissions presumptament creades per a esclarir escàndols passats, etc: tot un projecte polític que arrossega despropòsits i injustícies en tan sol any i mitjà de vida.