El síndic de Compromís a les Corts, Fran Ferri; la diputada autonòmica de Compromís, Isaura Navarro; el diputat de Compromís al Congrés, Joan Baldoví; i els membres de la direcció de la coalició, Àgueda Micó i Enric Morera han mantingut aquesta vesprada una reunió amb l’Associació de Juristes Valencians (AJV), atenent la petició d’aquest col·lectiu, per tal de compartir les vies a seguir sobre la necessària reforma de la Constitució Espanyola, per a recuperar el dret civil valencià tal i com està arreplegat a l’Estatut d’Autonomia, buidat de contingut a través de les sentències del Tribunal Constitucional que no reconeixen la nostra competència.

Compromís, que porta temps treballant en propostes que puguen dur a la recuperació del dret valencià, coincideix plenament amb l’AJV en la urgència d’aconseguir el major suport possible per fer efectiva la reforma de la Constitució, on clarament s’arreplegue la competència valenciana per a legislar en matèria civil. I la via no pot ser altra que les Corts Valencianes insten a eixa reforma constitucional.