Compromís ha defensat hui la necessitat de reformar la Constitució i ha reclamat al Govern el compromís que els canvis en la Carta Magna garantisquen el dret civil valencià.

La coalició ha reivindicat la reforma de l’article 149.1.8 de la Constitució i ha recordat que el dret civil valencià està reconegut a l’article 49 de l’Estatut d’Autonomia.

El passat 28 de novembre el Tribunal Constitucional anul·là la llei valenciana de custòdia compartida. La sentència, la tercera decisió del TC contra el dret civil en la regió, converteix l’Estatut valencià en “paper banyat”, denuncien des de Compromís.

Des de Compromís s’ha posat de manifest que el dret foral ja es reconeix i aplica en 6 comunitats autònomes, de manera que és una pluralitat normativa “ja àmpliament normalitzada” i han reprovat el “greuge comparatiu que fa dels valencians víctimes del procés de recentralització del Govern de Rajoy”.

L’Associació de Juristes Valencians també demana el reconeixement del dret foral. Fins ara 173 municipis de la Comunitat Valenciana han signat la moció que fa una crida a favor del dret civil valencià.