La diputada i portaveu de Compromís a la Comissió de Sanitat en les Corts, Isaura Navarro, ha explicat que “hui s’ha aprovat en Comissió d’Economia l’esmena conjunta, nostra i del PSPV, als pressupostos de la Generalitat que incorpora el mandat a la concessionària de salut a Manises per a que porte a terme la construcció del Centre Sanitari Integral en la comarca de la Foia de Bunyol-Xiva i pobles adjacents”.

Segon Navarro, “és urgent millorar l’atenció especialitzada que, per culpa d’estar en mans de la concessionària i per la falta de reivindicació del Govern anterior, no té les especialitats necessàries per atendre a la ciutadania de la zona. Parlem de persones que per a ser ateses han de traslladar-se des de la Foia de Bunyol-Xiva fins a Manises, sense que hi haja mitjà de transport directe”.

La diputada Isaura Navarro, que ahir estigué visitant juntament amb el secretari autonòmic de Salut Pública, Narcís Vázquez, els  centres de salut de Xiva, Bunyol i Xest, ha afegit que “cal incrementar l’atenció especialitzada concentrant-la en un centre de salut integral per a millorar la qualitat assistencial de la ciutadania de la comarca que, insistisc, ha estat abandonada fins a data de hui i que porta anys reclamant un centre mèdic”.

“A més a més, mentre es decideix on s’ubica i es construeix eixe centre de salut, considerem adequat reivindicar a la concessionària que s’incrementen les hores i les consultes de les especialitats existents, i de les no existents, que siguen demandades per las persones en funció de las necessitats de la població. És una millora en una comarca que careix d’un centre d’Especialitats”.

“Oferir una sanitat universal, pública i de qualitat és, a més d’un dret reconegut a l’article 43 de la Constitució i un dels pilars fonamentals de l’Estat de Benestar, un dels eixos del Govern del Botànic, que aposta per prioritzar la despesa al sistema públic de sanitat”, ha conclòs Isaura Navarro.