El portaveu de Compromís en Les Corts, Fran Ferri, ha mostrat hui la disconformitat del seu grup cap a les opinions vesades per l’Arquebisbe de València, Antonio Cañizares, en la seua darrera carta pastoral en què ataca virulentament la llei de transsexualitat impulsada pel Consell, que es troba actualment en fase de tramitació parlamentària.

Segons Ferri “Cañizares està mostrant una obstinació quasi malaltissa contra la llibertat i igualtat de gènere, arribant a acusar a esta iniciativa legislativa d’una maldat amb què es vol adoctrinar els xiquets i destruir les famílies. L’Arquebisbe utilitza un llenguatge apocalíptic i bel·licós totalment fora de lloc per a referir-se a esta llei, fent continues referències a colonitzacions, guerres, dictadures i tiranies, amb la qual cosa Cañizares evidencia que no accepta el marc de llibertats en què convivim els valencians i valencianes”.

“Este escrit de l’Arquebisbe ens sembla un arenga enfurismada cap als catòlics valencians que ell mateix sap que majoritàriament no pensen com ell. En la societat valenciana hi ha un consens quasi unànime en aconseguir la igualtat de drets entre totes les persones, en el marc d’una societat diversa on cadascú puga estimar a qui considere oportú, sense ser considerat ni un perill ni una amenaça i açò sembla que no agrada a alguns”.

“Des de Compromís sabem que el treball per aconseguir que tot el món puga viure en llibertat no només es pot realitzar a través de la faena legislativa, sinó també amb la pedagogia pública cap al conjunt de la societat, per això emplacem a Cañizares a realitzar una reflexió profunda sobre les conseqüències cap al foment de l’odi que poden tindre les seues paraules”.

En contraposició a allò expressat per l’Arquebisbe de València el portaveu de la coalició al parlament valencià ha volgut ressenyar que la Llei d’Identitat de Gènere és un pas molt important perquè garantirà que la transsexualitat no siga considerada com un trastorn, sinó com una expressió més de la diversitat humana. L’objectiu de la norma és regular el reconeixement legal del dret a la identitat de gènere de tota persona en un exercici lliure i sense pressions legals o socials. La llei regula els drets del col·lectiu transsexual en àmbits tan diversos com l’educatiu, el sanitari, el social o l’administratiu per garantir el dret d’autodeterminació de gènere de les persones que manifesten una identitat de gènere sentida diferent a l’assignada en el moment del seu naixement

“Volem lamentar també el posicionament contrari del PP valencià a esta llei que ja va fer públic la seua portaveu, Isabel Bonig, cosa que demostra que el PPCV en general, i la senyora Bonig en particular, anteposen la seua ideologia ultraconservadora als drets de les persones i lluny de mantindré una postura coherent volen actuar en contra del que ha fet, per exemple, el PP d’Andalusia que votà a favor d’una llei semblant que també parlava de la despatologització de les persones transsexuals”, ha conclòs Ferri.