La diputada de Compromís en el Congrés, Marta Sorlí, ha registrat una bateria de preguntes parlamentàries perquè el Govern esclarisca per què es nega a fiscalitzar l’Església com fa amb altres organismes que també reben fons públics.

Sorlí ha criticat el tracte de favor rebut per una organització afí ideològicament al partit que governa, i ha carregat contra els set consellers del Partit Popular han fet ús de la seua majoria a l’òrgan per a impedir la fiscalització dels comptes de l’Església catòlica. “El Partit Popular torna a fer oïdes sordes a la sentència del Tribunal Suprem de 2013 en la qual denunciava la politització extrema del Tribunal de Comptes”, ha afegit la valenciana.

La formació ha preguntat a l’Executiu, a més, sobre les mesures que pensa adoptar per a despolititzar els òrgans externs al Govern i perquè tots els organismes que reben fons públics siguen tractats amb igualtat i amb transparència enfront de la ciutadania.