Compromís ha reclamat  en el Congrés una comissió d’investigació per a aclarir per què els màxims representants del Banc d’Espanya i de la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV) van autoritzar l’eixida a borsa de Bankia a pesar, presumptament, dels advertiments dels inspectors sobre la inviabilitat de l’entitat i les irregularitats de l’operació.

L’Audiència Nacional va imputar este dilluns al exgobernador del Banc d’Espanya, Miguel Fernández Ordoñez, i a l’expresident de la CNMV, Julio Segura, així com a altres sis alts càrrecs de tots dos organismes en el moment de l’eixida a borsa de Bankia. La resolució assenyala que l’adreça del Banc d’Espanya va tenir informació “expressa, prèvia i contundent” sobre la “inviabilitat del grup i la fal·làcia dels resultats presentats”.

El diputat de Compromís, Ignasi Candela, ha titllat l’operació “d’estafa brutal” i ha lamentat la necessària cooperació en el frau de la llavors adreça del Banc d’Espanya i de la CNMV, els organismes encarregats de la supervisió del sistema bancari.

“Les institucions responsables de vigilar el sistema s’han revelat com a culpables d’amagar la brossa bancària”, ha assegurat Candela, que també ha qüestionat la “defensa” del fiscal Anticorrupció, Alejandro Luzón, a la gestió de l’òrgan supervisor.

En opinió de Candela les últimes informacions se sumen a la llarga llista que posa de manifest la complicitat la cúpula del Banc d’Espanya en l’estafa de les caixes i entitats espanyoles. La formació valenciana va exigir el passat 2 de febrer la compareixença del governador d’Espanya, Luis Linde, per a donar explicacions sobre per què l’entitat maquilló les xifres dels bancs espanyols en esclatar la crisi.