El diputat de Compromís a les Corts Valencianes, Jordi Juan, ha manifestat que “davant l’última ocurrència del Govern espanyol de precaritzar els contractes dels investigadors universitaris i la tasca que desenvolupen, queda clar que a Mariano Rajoy i els seus ministres no els interessa potenciar ni el talent ni els projectes d’investigació”.

Segons Juan, “aquesta manera d’actuar, convertint contractes d’obra en contractes de pràctiques, significa més indefensió per als investigadors més joves, que solen ser els i les millors de cada promoció d’estudis universitaris. I potser és també una intentona del Govern central per minvar qualsevol interès dels i les alumnes universitaris per encarar el seu futur cap a la carrera  investigadora”.

“Des de Compromís sempre hem tingut clar que és necessari i urgent donar suport als joves investigadors i impulsar mesures que acaben amb la seua precarietat laboral, que estimulen el seu treball d’investigació. Aconseguir una situació més digna, sense precarietat, i amb bona qualitat investigadora és garantia de tindre quotes de benestar en la nostra societat”.

“De la mateixa manera que també és necessari i urgent que l’Estat espanyol dissenye una carrera professional investigadora, com a opció de futur per als joves investigadors i no que es dedique a fer tot el contrari, com ara ha fet amb el canvi de contractes dels i les investigadores, deixant-los en una situació totalment precària”.

“Per tot això, i mentre esperem a que Madrid done marxa enrere a este últim desgavell contra els investigadors, en el grup parlamentari de Compromís estem treballant en diferents propostes adreçades a este col·lectiu. Perquè volem proposar mesures perquè els joves investigadors, els investigadors novells, els recents doctors, amb contractes d’investigació postdoctorals o professors contra