Compromís dóna suport i anima a la ciutadania a participar en les mobilitzacions i concentracions convocades per al dia 8 de març amb motiu del Dia de les Dones, que pretenen reivindicar la igualtat real entre dones i homes, així com posar l’accent en la lluita contra el terrorisme masclista.

En este sentit, tots els càrrecs institucionals de la coalició han expressat el seu ferm compromís amb el gran pacte valencià contra la violència masclista presentat pel Consell, que té com a objectiu treballar conjuntament amb associacions, universitats, sindicats, partits polítics i societat civil per a tractar de frenar una massacre que només en 2017 ja s’ha cobrat la vida de 17 dones.

“Tenim una gran responsabilitat en l’aplicació i seguiment de mesures que garanteixen una societat més igualitària i més justa. Des de Compromís treballarem perquè les institucions promoguen la igualtat de les dones, defensen els seus drets i siguen un referent en la lluita contra la violència masclista“ han assegurat durant la reunió de la Comissió de Càrrecs Institucionals de Compromís (CCIC) celebrada aquesta vesprada a la Seu nacional de la coalició.

“En els darrers temps, amb l’excusa de la crisi econòmica, la desigualtat entre homes i dones s’ha incrementat amb una feminització de la pobresa i la precarietat laboral, i una pèrdua de drets fonamentals que des del Govern del Botànic estem tractant d’aturar amb mesures com la creació del Pla Valencià d’Inclusió i Cohesió Social, la municipalització de la xarxa d’agents d’igualtat i la seua ampliació en 2017, o l’augment en més d’un 20% de les ajudes a víctimes de violència masclista”.

La Comissió de càrrecs institucionals de Compromís ha urgit al Govern de Rajoy a incrementar en els pròxims Pressupostos Generals de l’Estat els recursos destinats a fer efectives polítiques realistes en matèria d’igualtat i lluita contra la violència masclista, així com la creació d’una Llei de Igualtat salarial entre homes i dones.