El síndic de Compromís, Fran Ferri, ha denunciat que la portaveu del PP en Les Corts, Isabel Bonig, s’ha negat a firmar la Proposició de llei de modificació de les lleis reguladores de les Institucions de la Generalitat per garantir la paritat de gènere en els seus òrgans, que el PP s’havia compromés a rubricar en companyia de la resta de grups del parlament valencià.

Segons explica Ferri “en la junta de síndics de la setmana passada vaig proposar a la resta de portaveus signar una Proposició per modificar la llei del Consell Jurídic Consultiu (CJC) per establir l’elecció paritària dels seus membres, ja que en la renovació que es votarà en el ple de demà els tres candidats que s’han presentat, a proposta del grup popular, Podem i Ciutadans, són homes. Amb la nostra proposta preteníem evitar que esta situació es repetira en properes ocasions”.

La portaveu adjunta del PP, Maria José Catalá, qui substituïa Bonig en la Junta de Síndics, va assegurar que des del PP rebutjaven signar la proposta de Compromís perquè volien que el requisit de la paritat no només fora aplicable al CJC, sinó a tots els òrgans estatutaris: Consell Valencià de Cultura, Acadèmia Valenciana de la Llengua, Comitè Econòmic social, Sindicatura de Greuges i Sindicatura de Comptes. Açò no només ho va afirmar Catalá en la Junta de Síndics sinó també en la roda de premsa posterior.

“Així, des de Compromís vam recollir el guant, hem elaborat la proposta i hui hem requerit la firma de tots els grups per registrar la Proposició de modificació de la legislació per garantir la paritat en les Institucions de la Generalitat, cosa a què Isabel Bonig s’ha negat sense donar més explicació que el canvi de criteri respecte al que va afirmar la portaveu adjunta del seu grup la setmana passada”.

Per a Ferri “açò demostra que el PP només parla d’impulsar la igualtat de cara a la galeria, a l’hora de posar en marxa mesures concretes que garantitzen la paritat es posen de perfil. Una manera d’actuar que comparteixen amb Ciudadanos, l’altre grup que tampoc ha volgut signar esta proposta”.

“No ens agrada com s’han portat les negociacions per a la renovació del CJC. Tots els grups ja coneixien el nostre posicionament des del primer moment respecte a la valoració conjunta dels perfils adequats i la paritat. Així, com ja vàrem avançar, des de Compromís no votarem en el ple de demà a candidats proposats pels grups que no hagen volgut signar esta proposta de modificació de la Llei per garantir la paritat en futures renovacions”, ha conclòs Ferri.