Els senadors valencians de Compromís, Carles Mulet i Jordi Navarrete, han reivindicat mecanismes que garantisquen l’acció per part del ministeri fiscal davant l’ús de les noves tecnologies i xarxes socials per incitar a la violència i l’odi, a degradar a les persones, vexar , amenaçar, injuriar o realitzar apologia de delicte greus. “Sembla com si els delictes informàtics foren l’esglaó perdut, el gran tram pendent en el que en unes ocasions la justícia s’empra amb tot el pes de la llei, es mobilitza el Govern, tots els seus ressorts i mecanismes i, en altres, s’ignora tot i tractar-se de delictes equiparables, però que passen impunes“, han assenyalat Mulet i Navarrete.

La situació s’està tornant especialment greu i la casuística és diversa “i si bé el Govern es mobilitza i insta la Fiscalia a actuar en funció de la temàtica, en altres com en els menyspreables atacs a la desapareguda Bimba Bosé, apel·len a la independència d’aquesta figura i a la seua autonomia funcional per eludir les seues competències i accions“, ha lamentat Mulet.

La coalició valenciana recorda la lentitud “atribuïble al PP” i la seua falta de concreció en mesures reguladores per tallar abusos a la xarxa i altres delictes. Així, Jordi Navarrete, que ha defensat aquesta mateixa setmana canvis com la creació d’un ciberdret mundial en el marc de la Unió Europea, la defensa de la llibertat d’expressió i la protecció dels drets dels usuaris d’internet, ha manifestat que “no veiem malament la creació d’un portal on es puguen realitzar denúncies de tuits o publicacions ofensives com els que ens trobem cada dia si això contribueix a fer unes xarxes més educades, sense insults i apologies de delictes greus, per a que els responsables de perseguir aquestes conductes tinguen un nombre de seguiment i es puga avaluar la seua efectivitat o necessitat de reforçar aquest servei, que té a dia d’avui un criteri una tant peculiar, en no saber per quins motius es persegueixen uns casos (monarquia, església, toreros …) mentre altres queden impunes“, ha conclòs Navarrete.