El síndic del grup parlamentari Podemos-Podem en les Corts Valencianes, Antonio Montiel, juntament amb el parlamentari del mateix grup, Daniel Geffner; i la diputada de Compromís, Graciela Ferrer, han rebut aquest matí a la Plataforma Valenciana pels Drets Humans a Argentina, per a donar suport a les reivindicacions d’aquesta organització, just el dia que es compleixen 41 anys del colp d’estat de Videla.

Montiel ha condemnat “la injusta situació que viuen els presoners polítics com Milagro Sala, dona, indígena  i defensora dels drets humans, que roman al costat d’altres 10 activistes a la presó preventiva per decisió del govern de Macri. Assumirem la reclamació de la seua posada en llibertat”.

Per la seua banda, la diputada de Compromís, Graciela Ferrer, ha assenyalat que “és molt preocupant que a Argentina els Drets Humans siguen considerats com a drets de segona, més quan la dirigent política i activista, Milagro Sala, continua empresonada després d’haver sigut detinguda de manera arbitrària al gener de 2016”.

“És urgent i necessari que ens sumem a la petició del grup de l’ONU per a alliberar a Sala, petició que ja compta amb el suport de la Comissió Interamericana de Drets Humans (CIDH), del secretari general de l’organització dels Estats Americans (OEA), del Comitè per a l’Eliminació de la Discriminació contra la Dona (CEDAW) i del Comitè per a l’Eliminació de la Discriminació Racial (CERD). No podem donar l’esquena a l’exigència pel respecte als drets humans a Argentina i a tot el món”, ha conclòs la diputada Ferrer.