El síndic de Compromís, Fran Ferri, s’ha referit hui a les darreres informacions sobre el funcionament de la trama Púnica i la seua relació amb el PPCV. La investigació que està duent a terme el jutge de l’Audiència Nacional, Eloy Velasco, revela l’estret lligam entre alguns dirigents del PP valencià i un dels principals imputats de la Púnica, l’empresari Alejandro de Pedro, per afavorir esta trama a canvi de compensacions personals i per al partit.

Segons assegura Ferri “es tracta de diferents graus de connexió amb de Pedro d’antics dirigents populars, i el que és més preocupant, de dirigents actuals, entre els que es troben César Sánchez, José Císcar, Luis Santamaría, Carmen Contelles, José Juan Zaplana, Jorge Bellver o la mateixa Isabel Bonig. Estem parlant de la primera línia de direcció del PPCV actual, els quals no han donat cap justificació pública sobre la seua relació amb la trama Púnica”.

“Des de Compromís reclamem a Isabel Bonig, com a Presidenta del PP valencià, que esclarisca que va unir a part de l’actual direcció del seu partit amb Alejandro de Pedro i quines contraprestacions els va demanar i va rebre la trama Púnica quan ells governaven. Bonig ha de col·laborar i aportar llum sobre l’abast del saqueig de les arques públiques valencianes que va suposar la relació del seu partit amb la Púnica i per supost demanar perdó per un cas de corrupció del qual fins ara s’han desentès completament. Així mateix exigim que es torne als valencians tots els diners furtats”.

Per a Ferri el treball de la justícia està desentranyant la vessant valenciana de la trama Púnica, un cas del qual Compromís ja ha denunciat i posat davant els tribunals diverses ramificacions, com els 180.000 pagats pel Consell a una empresa constructora de la trama en el marc del Pla Confiança, o els 60.000 euros en informes inexistents encarregats pel govern del PP a Alejandro de Pedro.