Compromís defensa la necessitat de fer un front comú per reclamar un tracte just en els pressupostos i denunciar la discriminació pressupostària al País Valencià.

La formació ha convocat una reunió dels diputats valencians de tots els partits el pròxim 18 de maig al Congrés. “Necessitem una actuació política comú per pal·liar la discriminació que patim”, assegura Compromís en la invitació que ha enviat avui als 29 parlamentaris per Alacant, Castelló i València.

La diputada i els tres diputats de la coalició valenciana en el Congrés plantegen la urgència d’establir un marc de diàleg i col·laboració de totes les forces polítiques valencianes per solucionar el maltractament dels Pressupostos Generals de l’Estat que col·loca al País Valencià a la cua de les inversions.

Les comptes del Govern per enguany destinen als valencians una inversió per càpita de 119,5 euros, 66 euros menys que la mitjana estatal. Per províncies, Alacant és la més castigada amb 96 euros de despesa per habitant.

Compromís porta així a Madrid la reivindicació que ja va evidenciar a València el passat 25 d’abril en les Corts i recorda que tots els partits, també el PP valencià i Ciudadanos, signaren la Declaració Institucional “d’absolut rebuig” als Pressupostos en la Cambra autonòmica valenciana.