El síndic de Compromís, Fran Ferri, s’ha reunit este matí amb el Secretari d’Estat d’Educació, Cultura i Esport, Marcial Marín, per tractar qüestions d’interés per als valencians com ara la cooperació en l’ensenyament plurilingüe, la recuperació de plantilles docents, la situació dels interins i la marginació de la cultura valenciana en els Pressupostos Generals de l’Estat. En la reunió, que s’ha celebrat a la seu del Ministeri d’Educació, també ha participat el Director General d’Avaluació i Cooperació Territorial, José Luís Blanco.

Segons ha explicat Ferri “hem vingut a Madrid a reivindicar el que creiem just i a posar en valor la política educativa del govern del Botànic. Hem traslladat al Secretari d’Estat la nostra valoració positiva de les vies de col·laboració entre les dues administracions. Bona mostra d’eixe esperit és la carta de col·laboració per a millorar el Decret de Plurilingüisme, amb unes aportacions del Ministeri que estan sent incorporades per la Conselleria; o amb el programa d’auxiliars nadius de conversa en anglés, on el nostre territori destaca per haver demanat 1.000 auxiliars, front la trentena que el ministeri havia previst inicialment”.

“Creiem que la via de col·laboració amb tots els agents, com ara el Ministeri, sempre és més fructífera que la de l’enfrontament. L’objectiu de Compromís és millorar la qualitat educativa i impulsar el coneixement de castellà, valencià i anglés, i ens agradaria una actitud de diàleg i cooperació, també, en el Partit Popular valencià que fins ara s’ha caracteritzat per atacar sense alternatives un programa que beneficiarà als xiquets i xiquetes” ha afirmat Ferri.

El portaveu de Compromís en Les Corts també ha traslladat al Secretari d’Estat la necessitat d’eliminar al taxa de reposició per a poder accelerar l’ampliació de les plantilles docents i ha recordat el posicionament de la Conselleria de modificar el Reial Decret 276/2007 per afrontar la necessària estabilització dels docents interins, també a través de processos de consolidació diferenciats.

Per altra banda, Ferri ha fet arribar al Secretari d’Estat la disconformitat de Compromís per la marginació de la cultura valenciana en els Pressupostos Generals de l’Estat. “Li hem explicat esta discriminació amb tres exemples sagnants: l’IVAM, que rep 170.000€ davant els 37 milions del Reina Sofia; el Palau de les Arts que rep 600.000€ davant els més de 7 milions que reben el Teatre Reial de Madrid o el Liceu de Barcelona; i finalment, l’exclusió dels pressupostos de Sagunt a Escena que contrasta amb l’aposta per altres esdeveniments culturals similars com el d’Olmedo o el Castell de Peralada”.

El Secretari d’Estat ha pres nota d’estes reivindicacions que no es troben en l’àmbit de les seues competències. En esta línia el Síndic de Compromís ha lamentat que el Ministre haja declinat realitzar una reunió com sí que la va mantindre amb la portaveu del PP a les Corts, Isabel Bonig.

“Creiem que els ministres han d’escoltar totes les veus presents al parlament valencià i no només la del seu partit. Tot i això, per la nostra part, valorem positivament esta reunió amb el Secretari d’Estat i no deixarem de tocar totes les portes que siguen necessàries per a defensar els interessos valencians i posar en valor la gran tasca que s’està realitzant des del govern del Botànic” ha conclòs Ferri.