Fran Ferri: “El pagament del deute del PP amb Fira València ha de vindre acompanyat de la liquidació de la resta d’impagaments d’actes del partit perpetrats en recintes públics”.

El síndic de Compromís en les Corts, Fran Ferri, ha reclamat hui a la Presidenta del Partit Popular de la Comunitat Valenciana, Isabel Bonig, el pagament que encara té pendent eixe partit d’una factura pel lloguer del Palau de Les Arts de València per realitzar un acte de pre campanya l’any 2011.

“Després de confirmar-se que el PP no recorrerà la sentència i escometrà el pagament a Fira València del deute de 600.000€ pel seu congrés de 2008, des de Compromís els instem a continuar amb la liquidació de la resta d’impagaments d’actes del partit perpetrats en recintes públics”.

Segons ha explicat Ferri, “l’1 de març de 2011 el Partit Popular va celebrar al Palau de les Arts un acte de proclamació de candidats, a data de hui el PP encara no ha pagat la factura de lloguer de l’auditori amb un valor de 23.600 euros. Açò ja ho vam desvetllar en abril de 2016 gràcies a una petició de documentació parlamentària. Poguérem comprovar com en cinc anys el Partit Popular no havia trobat el moment de pagar esta factura, però el més fort és que en l’any i tres mesos que han passat des que ho férem públic el partit d’Isabel Bonig ha continuat sense pagar este deute, com hem pogut constatar gràcies a una nova petició de documentació formulada recentment”.

“Sembla que hi havia un modus operandi en la manera en què, quan governaven la Generalitat, des del PP utilitzaven els recintes públics com si foren seus i no dels valencians i valencianes. A banda del finançament il·legal pel que està sent investigat per la justícia, el PP es beneficiava celebrant actes en espais públics que després no abonava, una altra fórmula per acudir dopats a les eleccions. Des de Compromís reclamem al PP que no faça anar a l’administració a la justícia com en el cas de Fira València i abone ja esta factura perquè el Palau de les Arts puga destinar eixos diners al que toca, a finançar activitats culturals”.