El portaveu de Compromís al Parlament Europeu, Jordi Sebastià, ha lamentat que la portaveu del PP valencià, Isabel Bonig, vulga instrumentalitzar el Comitè de Peticions del Parlament Europeu en la seua lluita particular contra la política educativa i lingüística del Consell.

“Bonig enganya les associacions que denunciaren el decret del multilingüisme dient-los que poden recórrer al Comitè de Peticions del Parlament Europeu –comenta Sebastià- perquè és obvi, i la sentència del TSJCV així ho reconeix, que no es vulnera cap dret fonamental ni cap norma de la UE. El seu company, González Pons, ho sap perfectament i hauria d’haver-la advertit perquè no creara falses expectatives”.

Sebastià recorda també a Bonig que, “al contrari del que ella diu, Compromís no ha utilitzat mai, absolutament mai, el Comitè, ja que, com ella mateix reconeix, és la societat civil la que hi planteja les seues reivindicacions. Pel Comitè de Peticions han passat moltes associacions valencianes, plantejant queixes contra decisions de governs PP, com l’autorització a prospeccions de fracking a la zona del Maestrat, el pla de conca del Xúquer o la indemnització milionària al senyor Florentino Pérez pel fiasco de la plataforma Castor… eren clars exemples de vulneracions de normes europees, ambientals o financeres, i les administracions que governava el PP han rebut moltes amonestacions al respecte, però això no té res a veure amb el que ara planteja Bonig”.

“La senyora Bonig –continua Sebastià- viu instal·lada en una espiral delirant que afecta greument la seua percepció de la realitat: parlar de discriminació del castellà al País Valencià és senzillament un insult a la intel·ligència. Al contrari que el PP valencià, el PPE (Partit Popular Europeu) és sensible a les agressions contra les llengües minoritàries i coneix perfectament l’incompliment sistemàtic per part de les administracions espanyola i valenciana de la Carta Europea de les Llengües Minoritàries, que el govern espanyol va signar i ratificar, però no compleix. Si Bonig vol traslladar al Parlament Europeu la seua versió falsa sobre l’estat del valencià i el castellà al nostre país té un clamorós ridícul assegurat”.